Driftsmeldinger
04.03.2016 kl 09:49: Problemer med epost-synkronisering for enkelte kunderEtter at vi oppgraderte våre IMAP-servere i går kveld, er det noen av våre kunder som har opplevd problemer med synkronisering av epost. For de aller fleste brukere er oppgraderingen helt problemfri, og de vil ikke merke noen endringer. Men for enkelte brukere av bl.a. Outlook, iPhone og MacOS Mail så kan det i noen tilfeller oppstå situasjoner der epost-mapper tilsynelatende er borte eller vises dobbelt opp. Løsningen da er å gjøre følgende:
- Avslutt epost-programmet og start det på nytt.
- Hvis du fremdeles har problemer, gå inn i epost-innstillingene og sjekk hva det står under IMAP-prefix/kontobaneprefiks/bane til rotmappe. Hvis det står INBOX, så fjerner du dette slik at feltet er tomt, lagrer innstillingene, og restarter epost-programmet.
- Hvis du fremdeles har problemer, forsøk å fjerne IMAP-kontoen fra epost-programmet ditt og legge den til på nytt. (OBS! Dersom du har lokale mapper tilknyttet denne kontoen, husk å ta backup av disse først!) Se veiledning for oppsett av ny epost-konto: Spørsmål og svar om epost-oppsett.
Inntil du har fått resynkronisert epost-programmet ditt og fått tilgang til alle mappene igjen, så kan du også bruke vår webmail: webmail.domeneshop.no.